Darbuotojų paieška socialiniuose tinkluose šiandienėje darbo rinkoje – jau ypač svarbus įrankis, leidžiantis dar lengviau ir efektyviau rasti tinkamus kandidatus. Socialiniai tinklai, ypač tokios platformos kaip „LinkedIn“, suteikia darbdaviams naujas galimybes pasiekti kandidatus ir suprasti jų profesinę patirtį, vertybes ir kompetencijas. Tačiau kodėl darbuotojų paieška „LinkedIn“ ir kitose platformose tapo tokia populiari? Kokie yra šios praktikos privalumai, kaip ji prisideda prie efektyvesnės kandidatų atrankos ir ar šį metodą vertą išbandyti ieškant naujo darbuotojo jūsų komandoje?
Ryškiausi privalumai
Socialiniai tinklai suteikia plačias galimybes atrasti kandidatus, naudojant tikslinius filtrus pagal jų darbo patirtį, išsilavinimą, rekomendacijas ir kitus profesinius aspektus. Vienas svarbiausių socialinių tinklų privalumų – tai šansas pasiekti tiek aktyvius, tiek pasyvius kandidatus. Šiame kontekste ypač išsiskiria „LinkedIn“ – platforma, kurioje profesionalai kuria ir tobulina savo karjeros profilį. Darbdaviams tai tampa natūralia vieta ieškoti potencialių darbuotojų.
Skirtingai nei darbo skelbimų platformose, „LinkedIn“ profiliai dažniausiai yra nuolat atnaujinami, o vartotojai aktyviai dalijasi savo pasiekimais, projektais ir įgūdžiais, todėl darbdaviai gali susidaryti išsamesnį ir išsamų vaizdą apie kandidatus. Darbuotojų paieška tokiuose tinkluose leidžia darbdaviams greitai ir efektyviai identifikuoti tinkamus kandidatus bei patogiai su jais susisiekti.
Tikslinė paieška ir pasiekiamumas
Vienas iš didžiausių socialinių tinklų privalumų karjeros kontekste – galimybė ieškoti kandidatų pagal konkrečias pozicijas, sektorius, įgūdžius ir net tiksliai pasirinktas įmones. Pavyzdžiui, darbuotojų paieška „LinkedIn“ leidžia lengvai segmentuoti kandidatus pagal jų patirtį, o tai palengvina ir paspartina tinkamų darbuotojų atranką. Be to, „LinkedIn“ leidžia matyti, su kokiais kitais profesionalais kandidatas yra susijęs, kokios yra jo rekomendacijos bei anksčiau buvusios pozicijos, kas gali padėti darbdaviui susidaryti išsamų kandidato įvaizdį kur kas minimalesnėmis pastangomis. Paprasta pasiekti ir tarptautinius kandidatus – tai ypač naudinga įmonėms, ieškančioms specialistų su tam tikrais specifiniais įgūdžiais, kurių gali nebūti vietinėje rinkoje.
Galimybė stebėti kandidatų aktyvumą ir asmeninį prekės ženklą
Kitas svarbus aspektas – socialiniai tinklai leidžia susipažinti su kandidato kuriamu asmeniniu prekės ženklu. Kokius profesinius interesus kandidatas turi, kokiomis temomis jis domisi ir kokiuose projektuose dalyvauja? Rasti atsakymus į šiuos klausimus ypač paprasta – pakanka žvilgtelėti į kandidato soc. tinklų profilį, jei tik šis pakankamai aktyviai pildomas nauju turiniu. Tiesa, svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad soc. tinkluose paprastai išvysime tik šviesiąją pusę – karjeros pasiekimus ar kitas džiugias naujienas, o darbinėmis nesėkmėmis ar kylančiais iššūkiais dalinasi retas. Būtent todėl formuoti įspūdžio apie potencialų darbuotojų tik iš jo soc. tinklų profilio taip pat nerekomenduojama.
Ar darbuotojų paieška soc. tinkluose pakeis tradicinius darbo skelbimų portalus?
Nors socialiniai tinklai tapo neatsiejama darbuotojų paieškos priemone, visgi tradiciniai metodai, tokie kaip darbo skelbimai, vis dar išlieka svarbūs. „LinkedIn“ dažniau naudojamas kaip papildomas įrankis, leidžiantis darbdaviams ar personalo atrankų agentūros specialistams išplėsti paieškos lauką ir pasiekti didesnę kandidatų įvairovę. Tad, nors socialinių tinklų erdvė išplečia idealaus kandidato paieškos plotus, ji vis dar derinama su kitais personalo atrankos metodais – tai leidžia priimti objektyvius ir pagrįstus sprendimus bei rasti tinkamiausią komandos narį.